Laden Trainingen

Afgelopen Trainingen

Trainingen Search and Views Navigation

Training Views Navigation

maart 2019

ACTUALITEITENSESSIE SCHULDHULPVERLENING

4 maart @ 09:30 - 16:30
€375

Er is veel te doen rondom schuldhulpverlening. Er zijn veranderingen doorgevoerd in wet- en regelgeving, er zijn veel organisaties bezig met het verder professionaliseren van de schuldhulpverlening en er zijn steeds meer professionals vanuit verschillende organisaties betrokken bij schuldhulpverlening. Ook komt er steeds meer aandacht voor de gedragscomponenten rondom schulden en de preventie van schulden. Tijdens deze actualiteitensessie nemen we u mee in deze nieuwe ontwikkelingen. Voor wie? Voor alle schuldhulpverleners, maar ook voor alle professionals binnen het sociaal domein…

Meer weten »

VOEREN VAN LASTIGE GESPREKKEN

18 maart @ 09:00 - 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€670

Wat maakt een gesprek lastig? Is het omdat de cliënt niet doet wat je van hem of haar verwacht? Zit er geen voortgang in het traject? Is de cliënt meester in het manipuleren van jou of het traject? Vind je gesprekken waar iemand alleen maar “ja” zegt en “nee” doet een uitdaging? Of heeft gebrekkige taalvaardigheid van de klant invloed op de voortgang? Kortom, de tijd is gekomen om te confronteren en datgene wat er gebeurt op tafel te leggen.…

Meer weten »

COMMUNICEREN OVER SANCTIES EN MELDPLICHT

21 maart @ 09:00 - 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€375

Een onderdeel van het werken met cliënten is het handhaven van wet- en regelgeving. In het contact met cliënten kan het dus voorkomen dat je sancties moet opleggen. Hoe communiceer je hierover, terwijl je tegelijkertijd een (vertrouwens-)band probeert op te bouwen? Hoe ga je om met vragen en frustraties rondom sancties? In deze eendaagse training gaan we specifiek in op het communiceren over sancties en meldplicht. Je leert op heldere wijze jouw rol en verantwoordelijkheden toe te lichten en sancties…

Meer weten »

april 2019

GERICHT OPSTELLEN VAN TRAJECTPLANNEN

4 april @ 09:00 - 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€550

Door een duidelijk en haalbaar trajectplan op te stellen, geef je jezelf en de cliënt houvast in het realiseren van optimale arbeidsparticipatie. Het biedt structuur voor jullie activiteiten, het monitoren en bespreken van voortgang en het bijsturen van deze activiteiten als dat nodig blijkt. In deze training gaan we aan de slag met de ingrediënten voor een doelgericht trajectplan, het bieden van maatwerk zonder dat je dat te veel tijd kost en het communiceren over het trajectplan. Voor wie Deze…

Meer weten »

OMGAAN MET (WERK)STRESS

4 april @ 09:00 - 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€600

Stress hoort bij het leven en zeker bij het werkende leven. We ervaren allemaal wel eens een periode met meer werkdruk of meer situaties die ons uit balans brengen. Die kan zijn met cliënten waarmee je werkt of in jouw directe werkomgeving in het team dan wel met leidinggevenden. De vraag is hoe je ermee omgaat en of je in staat bent een balans te vinden tussen inspanning en ontspanning, tussen nadenken over problemen en oplossingen of piekeren en negatieve…

Meer weten »

OPTIMAAL BENUTTEN VAN DIAGNOSTISCHE INSTRUMENTEN

8 april @ 08:30 - 9 april @ 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€695

Als professional werk je met diagnostische instrumenten, zoals Dariuz, CompetenSYS, Szeebra, of Werkstap. Als je het gevoel hebt dat je het instrument beter zou kunnen benutten dan je nu doet, is deze training wat voor jou. Het stellen van een diagnose blijft mensenwerk, waar het instrument niet leidend is, maar een hulpmiddel voor jou en voor de cliënt om te komen tot onderbouwde conclusies en keuzes. Hoe hou je als professional controle over de instrumenten of methodieken die je inzet?…

Meer weten »

ACTIVERENDE GESPREKSVOERING

8 april @ 09:00 - 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€375

Het gesprek met de cliënt is de kern van jouw werk als klantmanager en hét middel om cliënten te informeren, motiveren en activeren. Wat doe je als cliënten zich niet aan gemaakte afspraken houden of een afwachtende, passieve of ongemotiveerde houding lijken te hebben. Het activeren van deze cliënten kan moeilijk zijn en het is verleidelijk een meer sturende, controlerende of dwingende houding aan te nemen. In deze eendaagse training leer je hoe je in gesprekken het gedrag van jouw…

Meer weten »

ACQUISITIE- EN COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN

8 april @ 09:00 - 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€870

Een duurzame relatie opbouwen met werkgevers in je regio, wordt steeds belangrijker. Dit vraagt echter vaardigheden die voor veel klantmanagers nieuw zijn. Tegelijkertijd moeten accountmanagers uit het bedrijfsleven wennen aan de ‘taal’ en de ‘spelregels’ van de publieke sector. In deze training besteden we dan ook aandacht aan: Vraaggericht in plaats van aanbodsgericht werken Commerciële strategie opstellen en uitwerken Denken en praten als werkgever Signaleren van (commerciële) kansen & deze ook verzilveren Bouwen aan een goede en duurzame relatie met…

Meer weten »

RESULTAATGERICHT SAMENWERKEN

11 april @ 09:00 - 12 april @ 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€695

  Steeds meer sociale diensten en SW-bedrijven fuseren of gaan een verregaande samenwerking aan. Samenwerking binnen een organisatie (samenwerking tussen afdelingen), maar ook tussen organisaties wordt daarmee steeds belangrijker. Resultaatgericht samenwerken begint met een gedeeld doel: dus het formuleren van een resultaat waar je met elkaar naar toe werkt. Vervolgens vraagt samenwerking om vertrouwen, verantwoordelijkheid nemen en krijgen, met elkaar praten in plaats van over elkaar praten, weten wat de ander doet, maar ook wat de ander beweegt. Inzicht in elkaars…

Meer weten »

DUURZAME GEDRAGSVERANDERING

15 april @ 09:00 - 16 april @ 17:00
ZINZIZ, Kanaalweg 19G
Utrecht, 3526 KL Nederland
+ Google Maps
€695

Het beïnvloeden van gedrag van anderen is een lastige opgave. Vaak lukt het wel om voor korte duur gedrag te veranderen. Bijvoorbeeld om iemand te leren wat hij of zij moet doen in een specifiek sollicitatiegesprek, of in een week werken. Daarna vervallen mensen vaak in hun ‘oude’ gedrag. En we streven vaak juist naar duurzame gedragsverandering. Om dit te bereiken zal je de cliënt bewust moeten maken van waarom het gedrag anders effectiever is, en aansluiten bij zijn of…

Meer weten »
+ Exporteer Evenementen