De werelden en ‘talen’ van werkgevers en overheid zijn soms moeilijk bij elkaar te brengen. We kunnen optreden als een ‘makelaar’ en een gezamenlijke werkwijze en een betrouwbare samenwerking neer te zetten waarbij de belangen van werkgevers en de doelen van gemeenten beide worden bediend.

Er wordt meer en meer geïnvesteerd in het vakmanschap van consulenten. Dit vraag ook een andere aansturing van u als manager. Wij hebben ruime ervaring in het verzorgen van masterclasses en coaching voor management, zodat u vakmanschap ook optimaal kan voeden.

 

Het wordt steeds belangrijker om zicht te krijgen op de effectiviteit van uw trajecten, werkprocessen en investeringen in vakmanschap. Wij kunnen effectiviteitsonderzoek opzetten en uitvoeren dat betrouwbare resultaten oplevert en past in uw dagelijkse praktijk.

In opdracht van SBCM en Cedris heeft ZINZIZ onderzoek gedaan naar de verschillende werkfit-trajecten die door gemeenten, SW bedrijven en social enterprises worden uitgevoerd. We hebben in dit onderzoek de grote variatie, overeenkomsten ene verschillen, succesfactoren en knelpunten in kaart gebracht.

Quickscan ‘zelfsturing’
Quickscan ‘zelfsturing’

ZINZIZ heeft een quickscan uitgevoerd naar de uitvoering en praktische invulling van het uitgangspunt ‘zelfsturing’: in welke mate geven de professionals hier in hun dagelijkse praktijk invulling aan? Aan de hand van digitale enquêtes, groepsinterviews en observaties in de praktijk is op een betrouwbare manier hier inzicht in gekregen.

We hebben samen met Colloseus Vixion de unieke software SEQUENCE doorontwikkeld voor de sociale zekerheids-wereld. Met deze software kunt u administratieve handelingen minimaliseren, professionals ontzorgen in hun dagelijkse werk en processen optimaliseren.

Bent u op zoek naar trainingen met echte en blijvende impact? Dan bent u bij ons aan het goede adres. Voor krachtige trainingen op thema’s zoals methodisch handelen, zelfsturing bevorderen, resultaatgerichte samenwerking, motiverende gespreksvoering en SKILLS.

We hebben in opdracht van Schouders Eronder een quickscan gemeentelijke schuldhulpverlening ontwikkeld. De scan is bedoeld voor cliëntenraden en gemeenteraadsleden om zo zicht te krijgen op de wijze waarop schuldhulpverlening in een betreffende gemeente is ingericht.

Het vinden en kiezen van (diagnostisch) instrumentarium dat past bij uw visie, beleidskeuzes en werkprocessen kan behoorlijk lastig zijn. Wij kunnen u onafhankelijk expertadvies bieden bij dit proces, zodat u het instrumentarium kiest dat het beste bij uw organisatie past.

We verzorgen diverse trainingen in company: op maat gemaakt voor uw organisatie en uw behoefte. Dit kunnen trainingen zijn rondom 1 thema, maar kunnen ook integrale vakmanschap programma’s zijn waar meerdere thema’s gecombineerd worden.

In opdracht van SBCM heeft ZINZIZ onderzoek gedaan naar de manier waarop SW bedrijven de diagnostiek bij de (voor hen) nieuwe doelgroep van Participatiewet-cliënten invulling geeft. Er is daarbij gekeken naar de visie op diagnostiek, verschillende werkwijzen bij verschillende doelgroepen, instrumentarium, methodisch handelen en de rol van de professional.

Samen met de gemeente Amsterdam hebben we voor hun klantmanagers een blended learning module ‘Motiverende gespreksvoering’ ontwikkeld en geïmplementeerd.

In opdracht van The Colour Kitchen hebben we de Eigen Kracht methode ontwikkeld, om zo te borgen dat de impact van het traject langer beklijft.

ZINZIZ heeft in opdracht van de Landelijke Cliëntenraad de opzet en werking van cliëntenparticipatie in arbeidsmarktregio’s onderzocht. Belangrijk aandachtspunt was het in kaart brengen de behoefte aan ondersteuning hierin bij de betrokken partijen. Met de resultaten heeft de LCR haar ondersteuningsprogramma ingericht.

We verzorgen het hele jaar door trainingen en workshops voor klantmanagers, inkomensconsulenten, sociaal werkers, werkcoaches, jobcoaches, schuldhulpverleners, KCC medewerkers, en alle andere professionals binnen het sociaal domein.

Het blijft een uitdaging om het primaire proces van instroom-doorstroom-uitstroom effectief een efficiënt in te richten. Met programma’s resultaatgerichte samenwerking en methodisch handelen, maar bijvoorbeeld ook met het doorlopen van de customer journey kunnen we een krachtige impuls bieden.