Voorlopig blijft het nog wel nodig om gebruik te maken van beeldbellen met cliënten als alternatief voor face to face contact. Daar waar we het de afgelopen tijd misschien wel zagen als iets tijdelijks, wordt het nu steeds meer gezien als iets wat we ook zonder coronamaatregelen goed zouden kunnen gebruiken.
Een trainingen rondom beeldbellen is dan ook geen overbodige luxe. We bieden deze trainingen inmiddels bij een aantal gemeenten aan en maken deze dan altijd op maat. Niet alleen op de technische hulpmiddelen (werk je bijvoorbeeld met MS Teams, of met Zoom, doe je veel met whiteboards of brainstormhulpmiddelen zoals miro of padlet?) maar vooral ook hoe je als professional op een prettige en effectieve manier gesprekken kan voeren met je cliënten.
Onderwerpen die we in deze trainingen over beeldbellen aan bod laten komen zijn:
- Welke mogelijkheden en voordelen heeft bellen en hoe benut je die optimaal?
- Welke nadelen en risico’s heeft beeldbellen en hoe benut je die?
- Voor welke gesprekken en onderwerpen is beeldbellen meer of minder geschikt?
- Welke veel voorkomende valkuilen zijn er en hoe vermijd je die?
- Welke veel voorkomende lastige situaties zijn er en hoe ga je daar mee om?
- Hoe ga je om met non-verbale communicatie? (gezichtsuitdrukkingen, energie & rust, stiltes, ‘met je handen praten’)
- Hoe maak je echt contact met de cliënt? Hoe borg je wederzijds een gevoel van verbinding?
- Hoe kun je voorbereiden op een beeldbelgesprek? En de cliënt helpen om zich voor te bereiden?
Onderwerpen en inspiratie genoeg dus!
Nieuwsgierig?
Ben je nieuwsgierig hoe we een training beeldbellen binnen jouw organisatie kunnen verzorgen? Neem dan vooral contact met ons op. We denken graag met je mee, zonder dat we meteen commercieel gaan lopen doen. Je kunt het beste bellen met Denise: 085- 3035995 of haar mailen via officemanagement@zinziz.nl .