Het blijft een uitdaging om het primaire proces van instroom-doorstroom-uitstroom effectief een efficiënt in te richten. Er zijn veel verschillende professionals bij betrokken, communicatie is cruciaal en een continue aandacht voor doelgericht werken en een feedbackloop is daarbij belangrijk. De waan van de dag kan dan al snel roet in het eten gooien, waarbij kleine onderdelen van het primaire proces de focus krijgen in plaats het proces als geheel. Of waar het middel een doel op zich is geworden.
Het is dan ook belangrijk om de effectiviteit en efficiëntie van dit proces te borgen door de uitgangspunten van methodisch handelen en resultaatgericht samenwerken toe te passen. We kunnen u ondersteunen in het vertalen van deze uitgangspunten naar uw organisatie en het toepassen (en blijven toepassen) in de praktijk.
Het mooie aan het primaire proces, hoe ingewikkeld dit ook kan worden met verschillende wet- en regelgeving, verschillende afdelingen en professionals, is dat de cliënt zelf de constante factor is. Daar kunt u in het inrichten van uw primair proces gebruik van maken. Met het doorlopen van een customer journey kunnen we een u daarbij krachtige impuls bieden.