Het project Lerende evaluatie Inclusieve Technologie is afgerond! ZINZIZ heeft in samenwerking met Ecorys 2 jaar lang 8 pilots gevolgd, geëvalueerd en geleerde lessen opgehaald. De evaluatie heeft nu zijn einde bereikt en is afgesloten met een inspirerende slotbijeenkomst.
In 2021 zijn wij gestart met een lerende evaluatie van 8 pilots ‘Inclusieve Technologie’. De pilots hebben elk een technologie of technologische toepassing ingezet voor een inclusievere arbeidsmarkt, bijvoorbeeld een voorleesbril voor slechtzienden en een microfoonkit waarmee doven of slechthorenden groepsgesprekken mee konden volgen. We hebben in dit project aan de hand van EffectenArena’s, vragenlijsten, (groeps)interviews, interactieve implementatie reizen, leerbijeenkomsten en werkbezoeken een grote hoeveelheid informatie opgehaald over de effecten en implementatielessen van deze 8 pilots.
Eind november vond de afsluitende bijeenkomst van de Challenge Tech for Inclusion van UWV-CTI plaats. Het was ontzettend leuke en inspirerende bijeenkomst waar de verschillende pilots konden laten zien wat ze in de afgelopen 2 jaar hebben bereikt, en er met Carola Schouten werd gesproken over het belang en de toekomst van technologie voor een inclusieve arbeidsmarkt.
Lisa Knelange presenteerde de resultaten van het evaluatieonderzoek. De rapportage en de pilotbeschrijvingen zijn te vinden via: Lerende evaluatie pilots met inclusieve technologie
We willen iedereen die heeft deelgenomen aan het onderzoek hartelijk bedanken, en wensen de pilots veel succes in de toekomst.
Foto door Jean Pierre Jans.