Het onderzoek over nuggers (niet-uitkeringsgerechtigden) met een beperking, waarbij we ons richten op het in beeld brengen van de doelgroep en hun ondersteuningsbehoeften, zet zich voort met een nieuwe fase van actie. Momenteel zijn we met een kleine groep bezig met het maken van een wervingscampagne om (ex-)nuggers aan te moedigen deel te nemen aan interviews. Maar dat niet alleen! De campagne is ook bedoeld om meer bekendheid te creëren rond de doelgroep en het onderzoek.
Hoe we dat doen?
Achter de schermen wordt een wervingscampagnevideo gemaakt, een mini-documentaire met een ervaringsdeskundige. Met zorg voor boodschap, doelgroep en visuele aantrekkingskracht, omvat het proces scriptontwikkeling, opnames, en post-productie. Dit doen wij allemaal in-house! Het doel is om deelname aan het onderzoek te stimuleren en bewustwording te vergroten. Van het definiëren van de boodschap tot het plannen van opnamedagen, elk aspect wordt zorgvuldig overwogen om een impactvolle video te maken. Met verspreiding via diverse kanalen, hoopt het team niet alleen deelnemers aan te trekken, maar ook begrip en steun te vergroten voor nuggers met een arbeidsbeperking.
Heb jij nog ideeën hierover? Of een plek waar deze video zeker getoond moet worden? Laat het ons weten! Daarnaast zijn wij nog op zoek naar professionals die ons meer kunnen vertellen over hun perspectief. Ben jij betrokken bij het begeleiden van nuggers en/of wil je deelnemen aan het onderzoek? Neem dan contact op met stef@zinziz.nl, of bel 06-42134202 en draag bij aan een beter begrip van de behoeften van nuggers met een beperking.