Bij de Gemeente Amsterdam hebben we samen met de afdeling WPI (Werk, Participatie en Inkomen) een op maat gemaakte vakopleiding ontwikkeld voor klantbegeleiders, om hen te ondersteunen in hun vak en vakmanschap. We hebben inmiddels de opleiding van de vierde groep afgerond en de nieuwe groep begint volgende week!
Deze vierde groep was de eerste PLUS-variant van de vakopleiding. Dit betekent dat we een groep hadden met iets meer ervaren klantmanagers, waardoor we sneller de verdieping in konden gaan. Zo hebben we op dag 1 al besproken wat ieders visie op vakmanschap is, hebben we gastsprekers vanuit de Gemeente Amsterdam ontvangen en mochten de deelnemers flink wat ‘lastige’ vragen stellen over het waarom van bepaalde zaken. We hebben ook veel gereflecteerd op de vraag: “Waarom doe ik wat ik doe?”
“Ik begrijp nu dat er niet één manier is waarop je als klantmanager altijd het ‘juiste’ doet. Het gaat erom dat je bewust nadenkt over de keuzes die je maakt, de mogelijke gevolgen ervan ziet én daarop handelt.”
Meer lezen over de vakopleiding voor klantmanagers? Klik dan hier.