U bent minder effectief of efficiënt dan u zou willen, maar u kan er de vinger niet opleggen waar het ‘m in zit. Wij kunnen met quickscan mogelijkheden tot verbetering betrouwbaar, snel en efficiënt in kaart brengen.
in opdracht van DIVOSA verzorgen we regelmatig de open inschrijving training ‘Van individueel naar Groepsgewijs’, voor professionals binnen het sociaal domein die gewend zijn aan 1 op 1 situaties, maar zich ook willen ontwikkelen op het gebied van groepsvoorlichting, trainingen en workhops.
Schouders Eronder is een programma gericht op het vakmanschap binnen de gemeentelijke schuldhulpverlening. Het programma is in 2017 gestart en ZINZIZ is gevraagd om een evaluatie te doen van de voortgang en impact van de vijf programmataken van Schouders Eronder.
Samen met de gemeente Amsterdam hebben we voor hun klantmanagers een blended learning module ‘Motiverende gespreksvoering’ ontwikkeld en geïmplementeerd.
SKILLS is een van de weinige, wetenschappelijk bewezen effectieve methodiek om zelfvertrouwen, motivatie, zelfsturend en probleemoplossend vermogen van cliënten duurzaam te versterken. We hebben ruime ervaring in het verzorgen van deze trainingen, maar ook van Train de Trainer SKILLS.
ZINZIZ en het Trimbos instituut hebben in opdracht van de Stichting Grip op je Dip de online groepscursus ‘Meer Grip op Werk’ ontwikkeld. Specifiek voor bijstandsgerechtigden met milde depressieve klachten, gericht op optimale arbeidsparticipatie en klachtenreductie.
Effectief optimale arbeidsparticipatie begint met zicht hebben op de mogelijkheden van uw cliënten. We kunnen u helpen met het ontwikkelen of implementeren van een passende en efficiënte werkwijze. En we kunnen u bij de uitvoering helpen met extra ‘handjes in de uitvoering’.
Femke Bennenbroek heeft het boek ‘Trainen met meer impact. Duurzame gedragsverandering realiseren binnen het sociaal domein’gepubliceerd. Dit boek vormt bovendien de basis voor een uitdagende Train de trainer.
We verzorgen het hele jaar door trainingen en workshops voor klantmanagers, inkomensconsulenten, sociaal werkers, werkcoaches, jobcoaches, schuldhulpverleners, KCC medewerkers, en alle andere professionals binnen het sociaal domein.
We hebben in opdracht van Schouders Eronder een quickscan gemeentelijke schuldhulpverlening ontwikkeld. De scan is bedoeld voor cliëntenraden en gemeenteraadsleden om zo zicht te krijgen op de wijze waarop schuldhulpverlening in een betreffende gemeente is ingericht.
Het blijft een uitdaging om het primaire proces van instroom-doorstroom-uitstroom effectief een efficiënt in te richten. Met programma’s resultaatgerichte samenwerking en methodisch handelen, maar bijvoorbeeld ook met het doorlopen van de customer journey kunnen we een krachtige impuls bieden.
Met ZINZIZ impact bieden we een digitaal kennisplatform waarmee we optimale continuïteit en inbedding kunnen bieden. Maar ook de eigen regie van professionals kunnen faciliteren, variëren in werkvormen, collegiaal leren faciliteren en een centrale plek voor leren creëren, waarbij trainingen van diverse leveranciers elkaar versterken.
De werelden en ‘talen’ van werkgevers en overheid zijn soms moeilijk bij elkaar te brengen. We kunnen optreden als een ‘makelaar’ en een gezamenlijke werkwijze en een betrouwbare samenwerking neer te zetten waarbij de belangen van werkgevers en de doelen van gemeenten beide worden bediend.
We hebben samen met Colloseus Vixion de unieke software SEQUENCE doorontwikkeld voor de sociale zekerheids-wereld. Met deze software kunt u administratieve handelingen minimaliseren, professionals ontzorgen in hun dagelijkse werk en processen optimaliseren.
In opdracht van SBCM en Cedris heeft ZINZIZ onderzoek gedaan naar de verschillende werkfit-trajecten die door gemeenten, SW bedrijven en social enterprises worden uitgevoerd. We hebben in dit onderzoek de grote variatie, overeenkomsten en verschillen, succesfactoren en knelpunten in kaart gebracht.
Bent u op zoek naar trainingen met echte en blijvende impact? Dan bent u bij ons aan het goede adres. Voor krachtige trainingen op thema’s zoals methodisch handelen, zelfsturing bevorderen, resultaatgerichte samenwerking, motiverende gespreksvoering en SKILLS.
















